Web-design by Roman Kalousek & Michaela Kalousková company

6. 2.den mapy

7. 3.den

Podrobný popis tratí:

0.den - Jílové, Děčínský Sněžník, Maxičky a Vysoká Lípa

1.den - Hřensko,Bad Schandau,Křinické údolí,Jetřichovice

2.den - Chřibská, Kyjovský hrad, Sasko, hrad Šaunštejn

3.den - Česká Kamenice, Dolní a Horní Prysk, Nový Bor

0.den - Ráno jsme vyjeli z Děčína za zataženého počasí v počtu čtyř. Vyjeli jsme do kopce směr Jílové po frekventované cestě. Sotva jsme ujeli 10.km,začalo pršet a tak jsme se schovali na jedno do restaurace. Když přestalo pršet rozhodli jsme se,že nebudeme nic objíždět a pojedeme přímo do kopce na Sněžník. To jsme si fakt dali zabrat. Celých 6.km jsme se vydrápali průměrnou rychlostí 7km v hodině ( rychlejší chůze ). Nahoře jsme si zbití dali polévku a dali si odpočinek. Zase se zmrákalo a tak se rozhodli vydat na cestu zpět, směr Děčín. Naštěstí jsme teď jeli 14.km pořát z kopce.Projeli jsme Maxičky a profrčeli dolů do Děčína. V Děčíně se k nám přidali Wojtkovci a společně jsme jeli vlakem do České Kamenice. Jeli jsme kolem penzionu Lesv Srbské Kamenici a zastavili se tam,aby jsme zkoukli,kde budeme další dny spát. Teď už nás čekalo jen poslední stoupání do Vysoké Lípy do kempu.Celkem to bylo asi 45.km. Tam se knám přidali ostatní co jeli vlakem a autem. -

1.den - Ráno jsme vyložili kola a vydali se směr Hřensko,kde už byl sraz s těmi co přijeli z Děčína.Vláďa jel autem aby dovezl kola těm co přijeli autobusem. Cesta do Hřenska mněla být teoreticky z kopce,ale byl tam jeden nechutný kopec na Mezní louku. Pak už se jelo dolů. Po úpravě kol se celá skupina 36 cyklistů pohla podél Labe přes hranici. Počasí přálo a rovinatá cesta nám poskytovala pěkné pohledy po okolí. Ve Schmilce jsme chtěli zahnout nahoru do kopce, ale když jsme vyděli ten stoupák, rozhodli jsme se to objet přes Bad Schandau. Přijeli jsme tedy do Bad Schandau,kde jsme trochu pobloudili, než jsme našli horskou tramvaj. Teď jsme jeli pěkným Křinickým údolím podel tramvaje stále mírně dokopce. Určitě jsme touhle cestou vidělali, nestála žádnou námahu a také byla pěkná. Přijeli jsme až na konečnou tramvaje kde už jsme, ale museli zatočit doprava do kopce směr Zughaus. Nebyla to taková makačka jak to na mapě vypadalo a po 5km jsme na Zughaos dorazili.Tady jsme si dali přestávku, kterou si někteří zpříjemnili pivkem nebo kafem. Ještě kousek jsme vyjeli nahoru přes kopec a pak jsme klesali až k hranici Zadní Jetřichovice. Přejeli jsme Křinický potok po lávce a už jsme byli zase na České straně. Po asi dvou kilometrech mírného stoupání začal kopec na  Malou Pravčickou bránu, kde slezli z kola všichni a poslední část jsme došli pěšky. Pod Pravčickou bránou Vláďa a Roman jeli do Hřenska pro auto a my ostaní jsme vylezli na bránu a prohlédli si ji. Potom jsme jeli do Jetřichovic, kde jsme si dali občerstvení a kde jsme se všichni slezli. Začlo pořádně pršet a pršelo celou hodinu. To nám fakt vyšlo. Jakmile přestalo, zvedli jsme se a rychle jsme dojeli těch 7 km. do Srbské Kamenice. Ubytovali jsme se v obou hotelích a šli na večeři. Večer jsme chvíli poseděli a pak šli spát.

2.den - Ráno po snídani jsme šli na úřad k volbám. Poté jsme se vydali zase do Jetřichovic, kde nás dojela Monika se synátorem,kteří spali ve Vysoké Lípě. Ihned jsme začali stoupat do Rynaltic, které jsou na pořádném kopci,který někteří museli vyjít pěšky. Sjeli jsme ho dolů a hned zase začali mírně stoupat podél proudu Chřibské Kamenice. Přijeli jsme do Chřibské 12km. kde jsme dali první zastávku. Půlka pokračovala dále do jiné hospůdky v Doubicích. Nyní jsme stoupali asi 8km mírně až do Kyjova (20km), kde byla plánovaná polévka a pivo. Po občerstvení jsme se dali  pěkným Kyjovským údolím se zastávkou na Kyjovském hradě. Byla to spíše skalní vyhlídka se schody a zábradlím,ale to nám vůbec nevadilo. Dále jsme pokračovali údolím mírně zkopce asi 6km na hranici (zadní Doubice) (26km). Počkali jsme na opzdilce protože Monika od Štefana mněla defekt. Když přijela mněla kolo opět prázdné. Tak jsme pokračovali pomalu a pět lidí opět mněnilo Moničinu duši. Za hranici cesta drsně stoupala a opět se slézalo s kol. Přijeli jsme do Hinterhersdorfu, kde jsme si dali pivo ať nás dojedou ti vzadu. Protože nejeli dlouho, dala se skupina asi pěti lidí, zpátky se na ně podívat. Ostatní se vydali dále směr přechod v Zadních Jetřichovicích. Cesta byla úžasná asi 6 km klesání po cyklostezce pěknou krajinou. Přijeli jsme na hranici (35km), kterou jsme jeli už včera, ale po dvou kilometrech jsme se na rozcestí dali doprava po České silnici. Cesta byla děsná,- asi 5km mírně dokopce, ale samé kameny.Muselo se jet fakt opatrně. Přijeli jsme Pod Šaunštejn. Skoušeli jsme se dovolat zadní skupině, ale byli stále nedostupní. Petr s Vláďou opět hlídali kola (báli se výšek), a my ostatní jsme vylezli na skalní hrad Šaunštejn. Výhledy byli prfektní a nikdo nelitoval,že výstup nebyl jednoduchý. Udělali jsme nějaké fotky a pomalu se vraceli ke kolům. Vyjeli jsme kopec ve Vysoké Lípě, kde jsme si udělali poslední zastávku (44km). Tam nás dojela zadní skupina a my jsme se dozvěděli, že mněli další dva defekty. To snad ani není možné.Potom už jsme společně sjeli 4km do Jetřichovic a 7k m  přes kopec dojeli do Srbské Kamenice (55km). Večeři jsme mněli zajištěnou a pak už si dělal každý co chtěl.

3.den - V noci začalo pršet docela dost. Ráno na snídani, přišli z druhého hotelu za deště a tak jsme se během snídaně dohodli, že asi pojedeme na nejbližší nádraží a uvidíme co dál. Vyjeli jsme tedy do České Kamenice. Jenže mezitím přestalo pršet a tak poslední skupina co vyjížděla dodržela plán a jela kolem bývalého trestaneckého tábora v Rabštejně. Přijeli jsme do České Kamenice 8km. trochu později za ostatníma a tam jsme se dohodli, že pojedeme dále do Nového Boru. Uhli jsme po dvou km z hlavní cesty do Dolního Prysku a začali jsme stoupat 4km do Horního Prysku (14km).Tam se začala cesta zhoršovat a začala prudce stoupat. Slezli jsme z kola a asi 2km jsme šli pěšky. Když jsme byli až nahoře sjeli jsme prudce 2km. do Polevska. Rozhodli jsme se,že už zastávku dělat nebudeme a dojedeme do Nového Boru 23km. Tam na nás už čekalo auto a tak jsme naložili kola ašli na oběd. V Novém Boru jsme nasedli na vlak do Kolína a odtamtud Pernerem do Svinova. Ve Svinově jsme byli v 20.00 hod.