Web-design by Roman Kalousek & Michaela Kalousková company

2016 Česká Kanada cyklovíkend č. 21 - klikni zde

cyklovíkend Landštejn.jpg
1. den a.jpg
1. den b.jpg
2. den - a.jpg
2. den - b.jpg
3. den .jpg
0 den - Kunžak, Kaproun, Bizoní Farma Rožnov
1 den - Slavonice, Český Rudolec, U Jakuba, Ďáblova Prdel,
2 den - Nová Bystřice, rozhledna Klocke, hrad Landštejn
3 den - Staré Město p.L. , Kostelní Vydří, Telč

0. den - Ve čtvrtek vyjelo několik skupin po svých osách směr Landštejn. Největší skupina vyjelu z Kunžaku na romantickou vlakovou zastávku do Kaprounu. Tam má památník Jára Cimrman i se svým odlitkem, když byl vyhozen z vlaku. Na zastávku jsme se prodírali lesem a houštím a né všichni se na ni dostali. Ze zastávky již vedla pěšina do obce Kaproun. Zde jsme si dali pivko a počkali na všechny opozdilce. Nyní jsme se vydali do lesů po lesních a vedlejších cestách. Chvíli jsme nevěděli kudy jedeme, ale stále rovně po 10km jsme narazili na rozcestník, který nás dovedl na Bizoní farmu , kde jsme měli domluvený bizoní steik a tatarák. Po hodinovém odpočinku přijela další skupina a společně jsme dojeli pod hrad Landštejn. Zde jsme se sešli s dalšími co přijeli z jiné strany a počkali na paní správcovou, která nás dovedla k chatě se ubytovat. Byli jsme ubytování v Pomezí , hned pod hradem.Večer jsme si něco upekli, otevřeli bečku a udělali si příjemný večer.
1.den - Ráno jsme vyrazili po snídani na dvě skupiny. Jedna jela po nejkratší trase do Slavonic do podzemí, aby šla na první prohlídku. Podzemí patří asi k nejúzším co jsme kdy prolezli. Někteří měli problém chodby prolézt fyzicky a někteří psychicky. Druhá skupina zatím jela kolem vykopávek a hraničních bunkrů a přijela do Slavonic akorát se vystřídat do podzemí. Po podzemí jsme se vydali směr Stalkov do muzea samorostů. Tam jsme se zdrželi hodinku než jsme všechno skoukli. Vstupné bylo dobrovolné a majitel byl chlápek který dokázal ze dřeva a samorostů nádherné věci. Dále jsme jeli do Českého Rudolce, kde jsme se sjeli obě skupiny. Zastavili jsme se u krásného, zničeného zámku, která se konečně opravuje. V místním pivovaru jsme ochutnali  2 vzorky malého piva a jeli do hospody na oběd. Po obědě jsme začali stoupat do kopce. Kopec začal být prudší a trval asi 5km. Celá skupina se roztrhala do jednotlivců a k rozhledně U Jakuba dojel každý jak mohl. Vylezli jsme na rozhlednu a chvíli poseděli. Potom jsme cestou necestou hledali Ďáblovu prdel, ke které nás naváděli jen šipky v lese. Udělali jsme několik fotek u skalního útvaru a pustili se cestou zpět. Nyní jsme jeli většinou zkopce a i když jsme byli teprve za půlkou, cesta utíkala rychle a kilometry naskakovali rychleji. Přijeli jsme opět k Bizoní farmě, kde jsme se na chvíli zastavili, aby ji zkoukli i ti co tam nebyli ve čtvrtek. Teď už jel každý sám do Landštejna jak chtěl rychle. My jsme se zastavili v hospůdce pod Landštejnem, kde jsme chvíli pokecali a pak jsme jeli k chalupě do Pomezí, kde jsme byli ubytování.
2.den - Ráno jsme jeli ke Klášteru na který jsme chvíli zírali a počkali se až se sjedeme. Nyní jsme vyrazili kolem zámečku Terezín a zkopce podél potoka do Nové Bystřice. Zde jsme uvažovali jestli se koukneme na výstavu veteránu, ale rychle jsme to zamítli. ( chtěli 220,-kč ). Tak jsme vyrazili kolem golfového hřiště k hranicím. U velkého rybníku jsme zjistili, že jsme na druhé straně a jedeme jinudy. Tak jsme se tžrochu vrátili a přes pole asi 500m jsme narazili na správnou cestu. Těsně před hranicemi jsme se dali doleva po hraniční cestě a jeli asi 5km. Zde jsme se přece jen vbydali do Rakouska i když jen asi 200metrů na rozhlednu Klacké. Rozhledna už byla v dost okoukaném stavu a vylézt na ni chtěli i trochu odvahy. Po návratu jsme se pustili asi 15km po české straně pohraničí, kde nikdo nebydlel. Bylo zde jen pár zaniklých vesnic asi z doby kdy zde vládla pohraniční stráž, ale za to je zde nedotčená příroda. Opět jsme jeli kolem bizoní famy, kde již sem tam byla nějaká chata či stavení. Přijeli jsme do Starého města pod Landštejnem, kde jsme si dali oběd. Zde jsme se domluvili, že dál může jet každý sám tak, aby byl ve čtyři hodiny na prohlídku hradu Landštejn. My jsme se vydali kolem Landštejnské přehrady. Byl tam zákaz vstupu, protože to je na pitnou vodu. Přešli jsme tedy potok pod hrází a vyšlapali pěšky pořádný kopec na cestu na druhé straně údolí.  Teď jsme již vyšlapali normální kopec a přijeli jsme pod hrad k hospůdce. Zde se postupně všichni slízali na prohlídku. Po prohlídce jsme jeli na chalupu. Začlo poprchávat a tak jsme večer jeli autem na domluvenou večeři pod hrad.
3.den - Ráno přišla správcová a předávali jsme chatu. Postupně začali někteří odjíždět na různé strany. Nejdříve odjely holky co spěchali do Slavonic, po nich Krnováci do Jindřichova Hradce a Veřovičtí do Dačic.  Ostatní po snídani vyjeli do Starého Města , kde se dali doleva do kopce. Přijeli jsme do Českého Rudolce, kde jsme juiž jeli, ale tentokrát jsme se dali doprava směr Dačice. Byli jsme domluvení, že se někde stavíme na občerstvení, ale nikde nic nebylo. Asi 5 km před Dačicí jsme se rozdělili s poslední skupinou asi 7osob, kteří jeli do Dačic na vlak. Poslední zbytek asi 18 cyklistů jsme pokračovalu na Telč. Teď už jsme měli opravdu žízeň a tak jsme hledali občerstvovnu. Vyšlapali jsme pořádný kopec ke Klášteru Vydří, kde je poutní místo. Ani zde nic otevřeného nebylo a tak jsme vypili energeťáky a limonády co nám zbyly v autě.  Šlapali jsme tedy dál až se před námi zjevila v dálce Telč. Tak jsme makli a rozhodli se občerstvit až tam. Když jsme po cestě nikde nazastavovali, zjistili jsme, že jsme za necelé tři hodiny ujeli to, co jinak za celý den. Dali jsme si oběd v jedné hospůdce a naložili kola.